Rad defektologa zasniva se na što ranijem podsticanju razvoja manipulativnih, perceptivnih, kognitivnih, ekspresivnih i socijalnih veština kod deteta. Cilj rehabilitacije je podsticanje pravilnog razvoja deteta i sprečavanje eventualnih posledica oštećenja. Cilj rada defektologa, sa jedne strane je isticanje svih potencijala deteta, a sa druge strane minimiziranje ili otklanjanje razvojnih poteškoća. Sve aktivnosti se prilagođavaju svakom detetu ponaosob u zavisnosti od stepena sposobnosti, uzrasta, kao i do sada stečenog znanja i iskustva deteta. Uz rad sa detetom razvijeno je i pružanje podrške roditeljima kroz edukaciju i savetovanje.

Kroz individualni rad defektologa optimalizujemo rast i razvoj dece u aspektima:

  • pažnje i koncentracije,
  • fine i grube motorike,
  • verbalne i neverbalne kratkoročne i dugoročne memorije,
  • komunikacije i govora,
  • kognicije,
  • asocijativnog mišljenja,
  • sticanja socijalnih veština,
  • postizanja emocionalne stabilnosti i kontrole,
  • čitanja, pisanja i računanja