Rad defektologa zasniva se na što ranijem podsticanju razvoja manipulativnih, perceptivnih, kognitivnih, ekspresivnih i socijalnih veština kod deteta. Cilj rehabilitacije je podsticanje pravilnog razvoja deteta i sprečavanje eventualnih posledica oštećenja. Cilj rada defektologa, sa jedne strane je isticanje svih potencijala deteta, a sa druge strane minimiziranje ili otklanjanje razvojnih poteškoća. Sve aktivnosti se prilagođavaju svakom detetu ponaosob u zavisnosti od stepena sposobnosti, uzrasta, kao i do sada stečenog znanja i iskustva deteta. Uz rad sa detetom razvijeno je i pružanje podrške roditeljima kroz edukaciju i savetovanje.
Kroz individualni rad defektologa optimalizujemo rast i razvoj dece u aspektima:
- pažnje i koncentracije,
- fine i grube motorike,
- verbalne i neverbalne kratkoročne i dugoročne memorije,
- komunikacije i govora,
- kognicije,
- asocijativnog mišljenja,
- sticanja socijalnih veština,
- postizanja emocionalne stabilnosti i kontrole,
- čitanja, pisanja i računanja