Okupaciona terapija obuhvata kognitivne, fizičke, socio-emocionalne i motorne veštine. Ona analizira aktivnosti svakodnevnog života u kojima deca imaju poteškoće i pomaže im u građenju i jačanju veština koje su potrebne za te aktivnosti. Osnovni cilj okupacione terapije je da obezbedi deci da učestvuju i budu uspešna u svakodnevnim životnim aktivnostima bilo da je to briga o sebi, vrtić, škola, igra ili socijalizacija.

Okupacioni terapeut radi na veštinama staranja o sebi, veštinama fine i krupne motorike, pažnji, vizuo-motornoj koordinaciji, poremećajima senzorne obrade kao i na razumevanju govora i razvoju komunikacije.

Svako dete je ličnost za sebe, shodno tome se sama terapija osmišljava prema individualnim sposobnostima i interesima samog deteta. Dete prolazi kroz organizovane, sistematične i planski osmišljene tematske aktivnosti čija realizacija donosi svrsishodan rezultat.

Osnovni cilj može uključiti samostalno oblačenje, ishranu, ličnu higijenu kao i poboljšanje jezičkih, motornih, socio-emocionalnih, vizuo-prostornih sposobnosti deteta.