Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom je metoda rada sa decom koja kroz doživljaj telesne celovitosti podstiÄe celokupan razvoj liÄnosti. To je metod kojim dete putem pokreta spoznaje sebe, druge i svet koji ga okružuje. Cilj je da se dete sagleda kao celina i da se teži sveobuhvatnom razvoju, umesto podsticanju razvoja pojedinih oblasti. Polazi se od veÅ¡tina kojima je dete ovladalo i postepeno se dostižu i naredni razvojni nivoi. Primenjuje se u tretmanu svih razvojnih poremećaja. Reedukacija psihomotorike je metod koji omogućava da se ostvari komunikacija preko tela i pokreta sa decom koja nemaju adekvatan govor tj. imaju otežanu govornu komunikaciju.

U svrhu reedukacije psihomotorike primenjuju se vežbe opÅ¡te reedukacije psihomotorike i vežbe specifiÄne reedukacije psihomotorike.

Opšte psihomotorne vežbe su:

  • Masaža sa pasivnim pokretima;
  • Hidroterapija;
  • Vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti;
  • Vežbe za osamostavljivanje pokreta i postizanje toniÄne ujednaÄenosti;
  • Vežbe za uoÄavanje i stabilizovanje lateralizovanosti sa vežbama za usmeravanje lateralizovanosti;
  • Vežbe za doživljavanje gestualnog prostora;
  • Vežbe za orjentaciju u gestualnom prostoru;
  • Vežbe za procenu trajanja i orjentaciju u vremenu;
  • Vežbe za uoÄavanje prisustva drugog;
  • Vežbe za uskladjivanje pokreta i koordinaciju;
  • Vežbe za uoÄavanje i prepoznavanje oblika, težina i ritmova;
  • Vežbe za kontrolu impulsivnosti

OpÅ¡ta reedukacija psihomotorike priprema teren za primenu specifiÄnih metoda. Cilj ove metode je da reintegriÅ¡e funkcionalnu celovitost psihomotorike deteta od najjednostavnijih do složenih pokreta. NaÅ¡ zadatak je da im obnovimo i obogatimo životna iskustva o prostoru, vremenu, o drugome i o sebi.

SpecifiÄne psihomotorne vežbe predstavljaju sledeće grupe vežbi:

  • SpecifiÄne vežbe za disgrafiju;
  • SpecifiÄne vezbe za disleksiju;
  • SpecifiÄne vežbe za diskalkuliju i disgnoziju;
  • SpecifiÄne vežbe za dispraksiju;
  • SpecifiÄne vežbe za dizartriju