Logoped je stru─Źna osoba koja se bavi svim aspektima govora i jezika, njihovim razvojem, stimulacijom, kao i poreme─çajem govora i jezika. Njegov rad se bazira na podsticanju normalnog razvoja govora i jezika i spre─Źavanju nastajanja sekundarnih poreme─çaja. Tretmani su individualni i prilago─Ĺavaju se sposobnostima i specifi─Źnostima svakog deteta ponaosob.

Logopedski tretmani se sprovode kod dece sa:

  • disfazijom (razli─Źiti stepeni odstupanja u razvoju receptivnog i ekspresivnog govora),
  • dislalijom (poreme─çaj artikulacije koji se ispoljava kroz izostavljanje, zamenu ili nepravilno izgovaranje pojedinih glasova),
  • disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom ( te┼íko─çe u savladavanju tehnika ─Źitanja, pisanja i ra─Źunanja),
  • speifi─Źnim smetnjama u u─Źenju,
  • dispraksijom (nemogu─çnost ili nepravilnost izvo─Ĺenja voljnih pokreta mi┼íi─ça) i verbalnom apraksijom (nemogu─çnost izvo─Ĺenja voljnih motornih pokreta oralne regije),
  • autizmom (karakteri┼íe ga trijada o┼íte─çenja: odsustvo verbalne i neverbalne komunikacije, socijalne interakcije, nemogu─çnost imaginacije tj. igranje kobajagi igara),
  • Aspergerovim sindromom (visokofunkcionalni autizam, postoje te┼íko─çe u ve┼ítini komuniciranja, motorna nespretnost, specifi─Źna interesovanja i opsesivni postupci, te┼íko─çe sa dru┼ítvenim prilago─Ĺavanjem),
  • ADD (poreme─çaj pa┼żnje),
  • ADHD (poreme─çaj pa┼żnje sa hiperaktivno┼í─çu)

Logopedski tretmani obuhvataju:

  • ve┼żbe pravilnog disanja,
  • ve┼żbe oralne praksije,
  • logopedske masa┼że,
  • izazivanje glasova (digitalna manipulacija),
  • korekcija izgovora odre─Ĺenih glasova (rad na artikulaciji),
  • razvoj fonemskog sluha (diskriminacije sli─Źnih fonema auditivno),
  • boga─çenje re─Źnika,
  • razvoj sposobnosti auditivne percepcije i diskriminacije nosilaca gramati─Źkih kategorija (korekcija agramatizma),
  • razvoj re─Źi, gra─Ĺenje re─Źenica i re─Źeni─Źnih struktura,
  • razvoj i usmeravanje auditivne percepcije i pa┼żnje,
  • razvoj kratkoro─Źne i dugoro─Źne verbalne memorije,
  • razvoj asocijativnog mi┼íljenja,
  • podsticanje i razvoj kognitivnih funkcija,
  • razvoj praksije ┼íake,
  • razvoj vizuomotorne koordinacije,
  • razvoj grafomotornih sposobnosti stimulacija postoje─çih i razvoj novih sposobnosti neophodnih za uspe┼íno savladavanja ─Źitanja i pisanja (tretman disleksije i disgrafije).