Logoped je stručna osoba koja se bavi svim aspektima govora i jezika, njihovim razvojem, stimulacijom, kao i poremećajem govora i jezika. Njegov rad se bazira na podsticanju normalnog razvoja govora i jezika i sprečavanju nastajanja sekundarnih poremećaja. Tretmani su individualni i prilagođavaju se sposobnostima i specifičnostima svakog deteta ponaosob.

Logopedski tretmani se sprovode kod dece sa:

  • disfazijom (različiti stepeni odstupanja u razvoju receptivnog i ekspresivnog govora),
  • dislalijom (poremećaj artikulacije koji se ispoljava kroz izostavljanje, zamenu ili nepravilno izgovaranje pojedinih glasova),
  • disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom ( teškoće u savladavanju tehnika čitanja, pisanja i računanja),
  • speifičnim smetnjama u učenju,
  • dispraksijom (nemogućnost ili nepravilnost izvođenja voljnih pokreta mišića) i verbalnom apraksijom (nemogućnost izvođenja voljnih motornih pokreta oralne regije),
  • autizmom (karakteriše ga trijada oštećenja: odsustvo verbalne i neverbalne komunikacije, socijalne interakcije, nemogućnost imaginacije tj. igranje kobajagi igara),
  • Aspergerovim sindromom (visokofunkcionalni autizam, postoje teškoće u veštini komuniciranja, motorna nespretnost, specifična interesovanja i opsesivni postupci, teškoće sa društvenim prilagođavanjem),
  • ADD (poremećaj pažnje),
  • ADHD (poremećaj pažnje sa hiperaktivnošću)

Logopedski tretmani obuhvataju:

  • vežbe pravilnog disanja,
  • vežbe oralne praksije,
  • logopedske masaže,
  • izazivanje glasova (digitalna manipulacija),
  • korekcija izgovora određenih glasova (rad na artikulaciji),
  • razvoj fonemskog sluha (diskriminacije sličnih fonema auditivno),
  • bogaćenje rečnika,
  • razvoj sposobnosti auditivne percepcije i diskriminacije nosilaca gramatičkih kategorija (korekcija agramatizma),
  • razvoj reči, građenje rečenica i rečeničnih struktura,
  • razvoj i usmeravanje auditivne percepcije i pažnje,
  • razvoj kratkoročne i dugoročne verbalne memorije,
  • razvoj asocijativnog mišljenja,
  • podsticanje i razvoj kognitivnih funkcija,
  • razvoj praksije šake,
  • razvoj vizuomotorne koordinacije,
  • razvoj grafomotornih sposobnosti stimulacija postojećih i razvoj novih sposobnosti neophodnih za uspešno savladavanja čitanja i pisanja (tretman disleksije i disgrafije).