Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom je metoda rada sa decom koja kroz doživljaj telesne celovitosti podstiče celokupan razvoj ličnosti. To je metod kojim dete putem pokreta spoznaje sebe, druge i svet koji ga okružuje. Cilj je da se dete sagleda kao celina i da se teži sveobuhvatnom razvoju, umesto podsticanju razvoja pojedinih oblasti. Polazi se od veština kojima je dete ovladalo i postepeno se dostižu i naredni razvojni nivoi. Primenjuje se u tretmanu svih razvojnih poremećaja. Reedukacija psihomotorike je metod koji omogućava da se ostvari komunikacija preko tela i pokreta sa decom koja nemaju adekvatan govor tj. imaju otežanu govornu komunikaciju.

U svrhu reedukacije psihomotorike primenjuju se vežbe opšte reedukacije psihomotorike i vežbe specifične reedukacije psihomotorike.

Opšte psihomotorne vežbe su:

  • Masaža sa pasivnim pokretima;
  • Hidroterapija;
  • Vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti;
  • Vežbe za osamostavljivanje pokreta i postizanje tonične ujednačenosti;
  • Vežbe za uočavanje i stabilizovanje lateralizovanosti sa vežbama za usmeravanje lateralizovanosti;
  • Vežbe za doživljavanje gestualnog prostora;
  • Vežbe za orjentaciju u gestualnom prostoru;
  • Vežbe za procenu trajanja i orjentaciju u vremenu;
  • Vežbe za uočavanje prisustva drugog;
  • Vežbe za uskladjivanje pokreta i koordinaciju;
  • Vežbe za uočavanje i prepoznavanje oblika, težina i ritmova;
  • Vežbe za kontrolu impulsivnosti

Opšta reedukacija psihomotorike priprema teren za primenu specifičnih metoda. Cilj ove metode je da reintegriše funkcionalnu celovitost psihomotorike deteta od najjednostavnijih do složenih pokreta. Naš zadatak je da im obnovimo i obogatimo životna iskustva o prostoru, vremenu, o drugome i o sebi.

Specifične psihomotorne vežbe predstavljaju sledeće grupe vežbi:

  • Specifične vežbe za disgrafiju;
  • Specifične vezbe za disleksiju;
  • Specifične vežbe za diskalkuliju i disgnoziju;
  • Specifične vežbe za dispraksiju;
  • Specifične vežbe za dizartriju