Rad defektologa zasniva se na ┼íto ranijem podsticanju razvoja manipulativnih, perceptivnih, kognitivnih, ekspresivnih i socijalnih ve┼ítina kod deteta. Cilj rehabilitacije je podsticanje pravilnog razvoja deteta i spre─Źavanje eventualnih posledica o┼íte─çenja. Cilj rada defektologa, sa jedne strane je isticanje svih potencijala deteta, a sa druge strane minimiziranje ili otklanjanje razvojnih pote┼íko─ça. Sve aktivnosti se prilago─Ĺavaju svakom detetu ponaosob u zavisnosti od stepena sposobnosti, uzrasta, kao i do sada ste─Źenog znanja i iskustva deteta. Uz rad sa detetom razvijeno je i pru┼żanje podr┼íke roditeljima kroz edukaciju i savetovanje.

Kroz individualni rad defektologa optimalizujemo rast i razvoj dece u aspektima:

  • pa┼żnje i koncentracije,
  • fine i grube motorike,
  • verbalne i neverbalne kratkoro─Źne i dugoro─Źne memorije,
  • komunikacije i govora,
  • kognicije,
  • asocijativnog mi┼íljenja,
  • sticanja socijalnih ve┼ítina,
  • postizanja emocionalne stabilnosti i kontrole,
  • ─Źitanja, pisanja i ra─Źunanja