Prvih pet godina ┼żivota su jako bitne za sprovodjenje tretmana i pru┼żanje podr┼íke, naro─Źito za decu sa razvojnim pote┼íko─çama. Tokom ovog perioda detetov mozak ima izuzetnu sposobnost da menja i prilagodjava iskustva i stimulacije. Pokazalo se da ako deca nemaju razli─Źita iskustva i stimulacije u ranom uzrastu, da njihov mozak nece biti sposoban da kompenzuje razli─Źite gubitke.

Rana intervencija predstavlja niz neophodnih tretmana (medicinskih, psiholo┼íkih, obrazovnih, socijalnih) usmerenih na decu koja pokazuju neki stepen zaostajanja u razvoju ili pripadaju nekoj rizi─Źnoj grupi dece, i njihove porodice u cilju zadovoljavanja njihovih potreba. To je rani, kontinuirani i sveobuhvatni tretman.

Rana intervencija ima za cilj da podstakne senzomotorni, emocionalni, socijalni i intelektualni razvoj deteta i na taj na─Źin mu obezbedi aktivno i ┼íto uspe┼ínije i samostalnije u─Źe┼í─çe u dru┼ítvenom ┼żivotu.

Koncept rane intervencije osim rada s detetom uklju─Źuje i pru┼żanje savetodavnih usluga njihovim porodicama i okolini, sa ciljem unapre─Ĺivanja ukupnog detetovog stanja, razvoja i pravilnog porodi─Źnog delovanja. ┼áto se ranije te┼íko─çe uo─Źe i ranije se zapo─Źne sa programom rane intervencije, to je verovatnije da ─çe dete razviti ve┼ítine komunikacije, socijalnu kompetentnost, igru i suzbiti nepo┼żeljna pona┼íanja.