U radu svakog logopedsko-defektološkog centra bitnu ulogu i mesto ima dečiji psiholog, čija uloga u razvoju dece sa pojedinim problemima tokom razvojnog, ali i školskog perioda, može da bude značajna, a u pojedinim slučajevima i presudna.

Psihološka procena je proces koji nam pomaže da sagledamo i razumemo dete i njegovo funkcionisanje. Sastoji se od intervuja ili razgovora najpre sa roditeljima, zatim od testiranja deteta, analize dečijeg crteža, igre, kao i od opservacije detetovog ponašanja u strukturisanim i nestrukturisanim situacijama. Rezultati koji se dobiju na osnovu analize različitih aspekata detetovog razvoja pomažu nam da osmislimo najadekvatniji način za podršku razvoju njegovih potencijala, osmislimo individualni razvojni program za dete, savetujemo roditelje.

Psihološkom procenom se ispituje:

  • ponašanje,
  • kognicija(pažnja, pamćenje, mišljenje, rezonovanje),
  • receptivni i ekspresivni govor,
  • socio-emocionalni reciprocitet,
  • fina i gruba motorika