U radu svakog logopedsko-defektolo┼íkog centra bitnu ulogu i mesto ima de─Źiji psiholog, ─Źija uloga u razvoju dece sa pojedinim problemima tokom razvojnog, ali i ┼íkolskog perioda, mo┼że da bude zna─Źajna, a u pojedinim slu─Źajevima i presudna.

Psiholo┼íka procena je proces koji nam poma┼że da sagledamo i razumemo dete i njegovo funkcionisanje. Sastoji se od intervuja ili razgovora najpre sa roditeljima, zatim od testiranja deteta, analize de─Źijeg crte┼ża, igre, kao i od opservacije detetovog pona┼íanja u strukturisanim i nestrukturisanim situacijama. Rezultati koji se dobiju na osnovu analize razli─Źitih aspekata detetovog razvoja poma┼żu nam da osmislimo najadekvatniji na─Źin za podr┼íku razvoju njegovih potencijala, osmislimo individualni razvojni program za dete, savetujemo roditelje.

Psihološkom procenom se ispituje:

  • pona┼íanje,
  • kognicija(pa┼żnja, pam─çenje, mi┼íljenje, rezonovanje),
  • receptivni i ekspresivni govor,
  • socio-emocionalni reciprocitet,
  • fina i gruba motorika